کانون خبر، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل استان معرفی شد که انتظار می رود بانک ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند. به گزارش کانون خبر روز پنجشنبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد […]

کانون خبر، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل استان معرفی شد که انتظار می رود بانک ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

به گزارش کانون خبر روز پنجشنبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با بانک ها پیرامون پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصد است که نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی بر کوتاه شدن زمان پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان تاکید کرد و افزود : بانک های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد و چنانچه تسهیلات در جای درست خود هزینه شود دغدغه ها و نگرانی ها از بین می رود.

روستا تصریح کرد: در جلسات کارگروه امور زیربنایی طرح های گردشگری مصوب می شوند و اعتبار دریافت می کنند اما این اعتبارات در جای درست خود هزینه نشدند که حوزه مسکن نباید اینگونه باشد.

وی ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک ها از جمله بانک مسکن و بنیاد مسکن به خوبی رصد می شود و انحرافی در این خصوص وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده در زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی سخت، گفت: از مجموعه یک هزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله دچار خسارت شد ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است که در حال پیگیری اختصاص اعتبار به این واحدها هستیم